Carabao is een energie drank geïnspireerd door vechtlust. De slogan luidt niet voor niets: The fighting Spirit of Carabao. Het inmiddels wereldwijd populaire energie drankje is in 2002 opgericht in Thailand door Aed (Ed) Carabao en Sathien Setthasit. Ed is een superpopulaire Thaise rockster die met zijn muziek en songteksten al jaren lang de Thaise bevolking inspireert. Hij staat bekend als een held voor het 'normale volk'. Sathien Setthasit is het zakelijke brein van het duo en de drijvende kracht achter het bedrijf. Met zijn muziek wil Ed de mensen inspireren. Met de energiedrank wilt hij ze energie geven. Het ultieme doel is om eenieder op een zodanige manier te inspireren om zijn of haar persoonlijke dromen te verwezelijken.


Internationale groei

Nadat het in thuisland Thailand al de nummer 1 positie bereikt had in de markt voor energiedrankjes, heeft Carabao de laatste jaren steeds meer ingezet op internationale groei. In 2015 zijn ze gestart met sponsoring van Championsship club Reading F.C. Een jaar later werden ze ook sponsor van Premier League club Chelsea en inmiddels zijn ze ook naamgever van het Engelse bekertoernooi (League Cup). De Carabao Cup is een feit. Deze toetreding tot de sport werpt zijn vruchten af, want het merk kent een grote toename aan populareit in het Verenigd Koninkrijk en de omringende Europese landen.


Logo

Het logo van Carabao straalt kracht uit en is door Ed Carabao zelf ontworpen. De rode waterbuffel is zijn inspiratie voor het logo en representeert de fysieke en emotionele kracht van de mensen. Op het voorhoofd van de buffel staat een rode vogel, die de vrijheid vertegenwoordigd. Het logo vertegenwoordigd de basisprincipes van Carabao: een energiedrank voor diegene die aanvulling van energie nodig hebben.

 

Er zijn geen producten beschikbaar op deze pagina.

Menu